مناجات نامه ابو سه راه اهوازی

با سلام:
این مناجات نامه را حتما بخونین که بس زیبا و دل انگیز است.
نظر فرامش نشه
================================================

منت پارک ساحلی را - زیر پل هفتم -
که جای پارکش موجب عذاب است و قدم زدنش مزید زید*.هر قدمی که می روی
ممد حیات است و چون زید می بینی مفرح ذات.پس در هر قدمی دو زید است و بر هر زیدی تیکه ای واجب.









از دست و زبان که بر آید         کز عهده بلند کردنش به در آید

 ******
پسر همان به که ز بیکاریش          روی به پارک ساحلی آورد
ور نه بیلیارد و گیم نتش             کس نتواند که به حال آورد

پلیس حساب همه را رسیده و بند تنبون همه را بریده تا کسی ناموس بندگان با ماشین نبرد و دست در دست زیدی نگذازد.

گارد ساحلی را گفته باتوم بگسترد و ماشین گشت را فرموده تا زیدان نبات را دوچشمی بدود**.صندلی ها به خلعت شبانه پسر و دختر در بر گرفته و اطفال نوجوان را در کف نهاده.شماره موبایلی به زور رد شده و پسر و دختری با بد بختی فلنگ را بسته.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند            تا تو زیدی به کف آری و به غفلت نبری

هر گه که یکی از پسران بد بخت روزگار چشمک ونگاهی به امید اجابت بر درگاه زیدی کند .زید در او نظر نکند.بازش بخواند باز روی برگرداند بار دیگر با ژانگولر بازی بخواند زید گوید:دعوتش اجابت کردم و امیدش بر آوردم.

یکی از پسران در کف زیدی فرو رفته و در بحر او غرق شده بود آنگاه که از این حالت خارج شد یکی از دوستان گفت:از این نگاهی که کردی ما را چه تحفه ای کرامت کردی ؟
گفت به خاطر داشتم که چون نگاهم کند بلندش کنم هدیه اصحاب را چون نگاهم کرد چنان مست شدم که دامن از دستم برفت.
------------------
توضیحات:
------------------
*دختری که به دوستی در آمده(در اینجا منظور دختری که تمایل به دوستی دارد)
**دنبال کند / مراقبت کند(چشم دواندن:کنایه از مراقبت کردن)
====================================================
بر گرفته از گندستان:اثر ابو سه راه اهوازی
==================================================== 

نظرات 11 + ارسال نظر
سعید جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:32 ق.ظ http://tatar.blogfa.com

پسر خیلی باحال بود .
حال کردیم.واقعیت رو نوشتی.
آپیدم . یه عنایتی بفرما.................

[ بدون نام ] شنبه 23 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:26 ق.ظ

دمت گرم .....
تو که عین بچه های خودمونی ....
مثل همین سعید که الان نظر داده این هم همسایمونه هم رفیق فابریک .....
بچه باحالیه ....

الناز شنبه 23 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:35 ب.ظ http://www.joky.blogfa.com

سلام وب جالبی دارین . وقت کردین به من هم سر بزنین خوشحال می شم

عارف حردانی سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:28 ب.ظ http://www.ssahwaz.blogfa.com

سلام..خوبی آقا وبلاگ جالبی داری وقت کردی به وبلاگ ما هم سری بزن...با تبادل لینک موافقی باتشکر

مهسا چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:24 ب.ظ http://missravani411.blogsky.com

سلام . وبلاگ قشنگی داری .. ممنون که سر زدی . خوشحال شدم . موفق و شاد باشی ..

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:10 ق.ظ

آپم.یه سر بزن..............

[ بدون نام ] شنبه 30 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:15 ب.ظ http://onerealboy.blogfa.com

آپم...

[ بدون نام ] یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:31 ب.ظ

سلام خوبی؟ ممنون که منو لینک کردی منم شما رو لینک کردم

نیکا جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 06:35 ق.ظ http://nika-star.tk

من که می بخشم امیدوارم که شما هم منو ببخشی
توهین کردی به من که یک خانم بودم و از من هم توقع داشته باش که به خانم های نزدیکت توهین کنم
عزیزم من ازت عذر می خوام و امیدوارم که در درسهات هم موفق باشی و پیروز
ضمنا شما منو یک دختر زر زرو می دونستید لابد
من هم شهرستانی ام و تهرانی نیستم
واسه اینکه فکر نکنید که ترسو هستم و تحمل حرف حق رو ندارم حتی آی دیم رو هم واستون نوشته بودم و نوشتم
که نگید از ترسش و واسه اینکه حرفش چرند بود ننوشت
به هر حال شما هم منو ببخش
از پیمان خان نمی گذرم
امیدوارم خدا هم ازشون نگذره
به خدا گناه باطل شدن روزه من گردن اونه و من هرگز نمی بخشمش
بشین و درسهاتو بخون
دعا می کنم موفق باشی
ضمنا من بخدا نمی خواستم بگم بابام شهید شده
این داداش نیمای ما لطف کرده و کلا ما رو لو داده
موفق باشید و یا حق
راستی تو نمی خواهی توی بحث وبلاگ که در مورد انتقاده شرکت کنی؟
یا حق/.....

حامد یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:30 ق.ظ

سعیدی که من میشناسمشیه بی ناموسه

ریحانه دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 06:39 ب.ظ http://shabe-noghreaee.blogfa.com

سلام مهرداد عزیز
خوبی گلم
خوشحال از اینکه میبینم همشهریم اینقدر موفقه
به منم سر بزن
خوشحال میشم
به امید دیدار شب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد